طناز طباطبایی

 طناز طباطبایی، بازیگری با روحی لطیف و استعدادی درخشان

طناز طباطبایی، بازیگر محبوب و توانمند ایرانی، متولد 20 اردیبهشت 1362 در تهران است. او فارغ‌التحصیل لیسانس رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد تهران مرکز است.

طباطبایی در یک خانواده چهار نفره بزرگ شد. پدرش در زمینه تجارت و موسیقی فعالیت می‌کند و مادرش خانه‌دار است. او تنها یک خواهر کوچک‌تر از خود دارد که مترجم زبان است.

طباطبایی از دوران کودکی به بازیگری علاقه‌مند بود و در سن 18 سالگی با شرکت در کلاس‌های آزاد بازیگری هیوا، اولین تجربه بازیگری حرفه‌ای خود را در سریال «جوان» به کارگردانی سعید سلطانی کسب کرد.

او در سال 1383 با بازی در فیلم «دیشب باباتو دیدم آیدا» به کارگردانی رسول صدر عاملی، وارد سینما شد. اما با بازی در سریال «میوه ممنوعه» در سال 1385 و نقش غزاله، به شهرت رسید.

طباطبایی در سال‌های اخیر در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری ایفای نقش کرده است و توانسته است با بازی‌های خوب خود، نام خود را در میان بازیگران محبوب ایرانی ثبت کند.

او در سال 1388 برای بازی در فیلم «صداها» برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشن منتقدان شد و با سریال «پرانتز باز» برنده جایزه بهترین بازیگر کمدی تلویزیون شد.

طباطبایی در زمینه موسیقی و نقاشی نیز تبحر دارد و گیتار می‌نوازد و نقاشی می‌کشد. او در اوقات فراغت خود به گالری‌های عکاسی و نقاشی می‌رود، کتاب می‌خواند و فیلم می‌بیند.

طباطبایی از نظر پوشش، همیشه ساده‌پوش بوده و از پارچه‌های پرزرق و برق خوشش نمی‌آید. او دوستان اندکی دارد و زیاد اهل معاشرت نیست، اما در رفاقت بسیار صبور و همراه است.

طباطبایی در حال حاضر مجرد است و ازدواج را یک تصمیم شخصی می‌داند. او در مصاحبه‌ای گفته است که قبل از سی سالگی ازدواج را موجب محدودیت فعالیت هنری و عدم موفقیت کاری می‌دانست، اما بعد از سی سالگی به زندگی مشترک فکر می‌کند و ازدواج سنتی را بیشتر می‌پسندد.

طباطبایی بازیگری با روحی لطیف و استعدادی درخشان است که توانسته است با بازی‌های خوب خود، جایگاهی ویژه در میان بازیگران ایرانی پیدا کند.

طناز طباطبایی، بازیگر محبوب و توانمند ایرانی، متولد 20 اردیبهشت 1362 در تهران است. او فارغ‌التحصیل لیسانس رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد تهران مرکز است. طباطبایی در یک خانواده چهار نفره بزرگ شد. پدرش در زمینه تجارت و موسیقی فعالیت می‌کند و مادرش خانه‌دار است.