مجید مظفری

مجید مظفری در ۲۲ بهمن ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمد. او فعالیت در تئاتر را از سال ۱۳۵۰ آغاز کرد و در سال ۱۳۵۲ با بازی در فیلم «شهر قصه» به کارگردانی منوچهر انور، وارد سینما شد.

مظفری در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم «مسافران» به کارگردانی بهرام بیضایی، به شهرت رسید. او برای بازی در این فیلم، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

مظفری در کارنامه سینمایی خود آثار شاخص دیگری همچون «سایه‌های هجوم» (۱۳۷۱)، «جنگ نفت‌کش‌ها» (۱۳۷۲)، «سگ کشی» (۱۳۷۸)، «آرایش مرگ» (۱۳۷۶)، «تولدی دیگر» (۱۳۷۷)، «روانی» (۱۳۷۶)، «دیپلمات» (۱۳۷۴)، «راه افتخار» (۱۳۷۳)، «بهترین بابای دنیا» (۱۳۷۰) و «طلسم» (۱۳۶۵) را دارد.

مظفری در بخش‌های دیگر صنعت سینما همچون طراحی صحنه و لباس، طراحی تیتراژ، تهیه‌کنندگی نیز فعالیت داشته است. او در چندین کار مشترک با مهدی هاشمی فعالیت داشته است.

مظفری در سال ۱۳۶۳ با همسرش آشنا شد و بعد از دو سال با هم ازدواج کردند. این زوج صاحب یک دختر به نام «نیکی» هستند.

مجید مظفری
هنرمندان

مجید مظفری در ۲۲ بهمن ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمد. او فعالیت در تئاتر را از سال ۱۳۵۰ آغاز کرد و در سال ۱۳۵۲ با بازی در فیلم «شهر قصه» به کارگردانی منوچهر انور، وارد سینما شد. مظفری در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم «مسافران» به کارگردانی بهرام بیضایی، به شهرت رسید.