تام کروز
تام کروز
تام کروز
تام کروز
تام کروز
تام کروز

تام کروز: ستاره بی‌توقف هالیوود
تام کروز، نامی که در دنیای سینما غریبه نیست. بازیگری که با نقش‌آفرینی‌های متعدد و چالش‌برانگیز، جایگاه خود را در میان برترین‌های هالیوود تثبیت کرده و به یکی از پردرآمدترین ستاره‌های سینما تبدیل شده است.

سفری از سیراکیوس تا قله هالیوود:

تام کروز در ۳ جولای ۱۹۶۲ در سیراکیوس، نیویورک، آمریکا متولد شد. دوران کودکی او با جدایی والدین و مهاجرت به شهرهای مختلف همراه بود. ناتوانی در خواندن، ترک تحصیل و تلاش ناموفق برای کشیش شدن، بخشی از فراز و نشیب‌های زندگی او در نوجوانی بودند. اما سرنوشت، مسیر دیگری را برای تام رقم زد. کشف علاقه به بازیگری در ۱۶ سالگی، نقطه عطفی در زندگی او بود.

دهه ۱۹۸۰: آغاز یک ستاره:

اولین نقش جدی تام کروز در فیلم "عشق بی‌پایان" (۱۹۸۱) رقم خورد. بازی در فیلم‌های "شیپور خاموشی" و "خارجی‌ها" در اوایل دهه ۱۹۸۰، سکوی پرتاب او به سوی قله هالیوود بود. سال ۱۹۸۳ با فیلم "تجارت پرمخاطره" فرا رسید و تام کروز طعم موفقیت را چشید. او در ادامه این مسیر، با بازی در فیلم‌های "افسانه" و "تاپ گان" (۱۹۸۶) به شهرت جهانی دست یافت. دهه ۱۹۸۰ با نامزدی جایزه گلدن گلوب برای فیلم "رنگ پول" (۱۹۸۶) و کسب این جایزه برای فیلم "متولد چهارم ژوئیه" (۱۹۸۹) به پایان رسید و تام کروز به عنوان یک بازیگر توانمند و ستاره درخشان سینما تثبیت شد.

دهه ۱۹۹۰: تثبیت موقعیت:

دهه ۱۹۹۰ برای تام کروز با فیلم‌های "چند مرد خوب" (۱۹۹۲)، "شرکت" (۱۹۹۳) و "مصاحبه با خون‌آشام" (۱۹۹۴) ادامه یافت. اما نقطه عطف این دهه، تهیه‌کنندگی و بازی در فیلم "مأموریت غیرممکن" (۱۹۹۶) بود. این فیلم که به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل شد، دومین جایزه گلدن گلوب را برای تام کروز به ارمغان آورد. بازی در فیلم‌های "چشمان کاملاً بسته" (۱۹۹۹) و "مگنولیا" (۱۹۹۹) نیز از دیگر افتخارات این دهه برای او بود.

دهه ۲۰۰۰ تاکنون: درخشش ادامه دارد:

در دو دهه اخیر، تام کروز با فیلم‌های "مأموریت غیرممکن ۲" (۲۰۰۰)، "آسمان وانیلی" (۲۰۰۱)، "گزارش اقلیت" (۲۰۰۲) و "آخرین سامورایی" (۲۰۰۳) به مسیر موفقیت خود ادامه داد. نامزدی‌های متعدد جوایز سینمایی از جمله گلدن گلوب و اسکار، گواه توانایی و استعداد بی‌نظیر او در بازیگری است.

حضور در فیلم‌های "جنگ دنیاها" (۲۰۰۵)، "والکیری" (۲۰۰۸)، "شوالیه تاریکی" (۲۰۰۸)، "راک آف ایجس" (۲۰۱۲) و بازگشت به دنیای جت‌ها با فیلم "تاپ گان: ماوریک" (۲۰۲۲) نشان می‌دهد که تام کروز هیچگاه از حرکت و پویایی باز نمی‌ایستد.

ازدواج‌ها:

تام کروز در طول زندگی خود سه بار ازدواج کرده است. ازدواج اول او با میمی راجرز در سال ۱۹۸۷ و جدایی آنها در سال ۱۹۹۰ رقم خورد. ازدواج دوم او با نیکول کیدمن، بازیگر مشهور استرالیایی، در سال ۱۹۹۰ آغاز و در سال ۲۰۰۱ به پایان رسید. آنها در این مدت دو فرزندخوانده داشتند. سومین ازدواج تام کروز با کیتی هولمز در سال ۲۰۰۶ بود که ثمره آن تولد یک دختر است. این ازدواج نیز در سال ۲۰۱۲ به طلاق ختم شد.

تام کروز بدون شک یکی از مشهورترین، پردرآمدترین و پرفروش‌ترین بازیگران تاریخ سینما است. او با بازی در ژانرهای مختلف از جمله اکشن، درام و عاشقانه، طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کرده 
سیرتاپیاز: دانستنی‌های داغ و تازه از چهره‌های محبوب!

تام کروز
هنرمندان

تام کروز، نامی که در دنیای سینما غریبه نیست. بازیگری که با نقش‌آفرینی‌های متعدد و چالش‌برانگیز، جایگاه خود را در میان برترین‌های هالیوود تثبیت کرده و به یکی از پردرآمدترین ستاره‌های سینما تبدیل شده است.