فلوید می ودر جونیور
فلوید می ودر جونیور

فلوید می ودر جونیور: قهرمان بی‌نظیر بوکس

مسیر حرفه‌ای در بوکس

فلوید می ودر جونیور (با نام تولد سینکلر؛ متولد ۲۴ فوریه ۱۹۷۷) بوکسور حرفه‌ای و ترویج‌دهنده مشت‌زنی آمریکایی است که در دوران فعالیتش از ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۷ به موفقیت‌های بزرگی دست یافت. او با رکوردی بی‌نظیر از مسابقات بازنشسته شد و ۱۵ قهرمانی بزرگ جهانی در وزن‌های مختلف از جمله سوپر فدرفلای تا میانه‌وزن را کسب کرد. این شامل عنوان مجله رینگ در سه وزن و قهرمانی خطی در چهار وزن مختلف می‌شود. به عنوان یک آماتور، می ودر مدال برنز در وزن فدرفلای المپیک ۱۹۹۶، سه قهرمانی در گلدن گلاوزهای ایالات متحده و قهرمانی ملی در وزن فدرفلای را به دست آورد.

جوایز و افتخارات

می ودر در دهه ۲۰۱۰ به عنوان "مبارز دهه" از سوی انجمن نویسندگان بوکس ایالات متحده (BWAA) شناخته شد و دو بار جایزه مبارز سال مجله رینگ را (۱۹۹۸ و ۲۰۰۷) به دست آورد. او همچنین سه بار جایزه مبارز سال BWAA (۲۰۰۷، ۲۰۱۳، ۲۰۱۵) و شش بار جایزه بهترین مبارز ESPY (۲۰۰۷–۲۰۱۰، ۲۰۱۲–۲۰۱۴) را برنده شده است. ESPN در سال ۲۰۱۶ او را به عنوان بزرگ‌ترین بوکسور پوند به پوند در ۲۵ سال گذشته معرفی کرد.

دوران کودکی و چالش‌ها

می ودر در ۲۴ فوریه ۱۹۷۷ در گرند راپیدز، میشیگان متولد شد و در خانواده‌ای بوکسور بزرگ شد. پدرش، فلوید می ودر سینیر، رقیب سابق وزن ولتر بود و عموهایش، جف و راجر می ودر، نیز بوکسورهای حرفه‌ای بودند. دوران کودکی او با چالش‌های زیادی همراه بود؛ از جمله زندگی در شرایط سخت و اعتیاد مادرش به مواد مخدر. می ودر در محله هیرام اسکوئر در نیوجرسی زندگی می‌کرد و به گفته خودش، دوران کودکی سختی داشته است. او بوکس را به عنوان یک راه‌حل برای مشکلات خود انتخاب کرد و تمام انرژی‌اش را صرف پیشرفت در این ورزش نمود.

فلوید می ودر جونیور (با نام تولد سینکلر؛ متولد ۲۴ فوریه ۱۹۷۷) بوکسور حرفه‌ای و ترویج‌دهنده مشت‌زنی آمریکایی است که در دوران فعالیتش از ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۷ به موفقیت‌های بزرگی دست یافت. او با رکوردی بی‌نظیر از مسابقات بازنشسته شد و ۱۵ قهرمانی بزرگ جهانی در وزن‌های مختلف از جمله سوپر فدرفلای تا میانه‌وزن را کسب کرد.