الساندرو دل پیرو
الساندرو دل پیرو
الساندرو دل پیرو

الساندرو دل پیرو: یک اسطوره بی‌تکرار فوتبال


آلساندرو دل پیرو، بازیکن سابق حرفه‌ای فوتبال ایتالیا، در 9 نوامبر 1974 به دنیا آمد. او بیشتر به عنوان یک مهاجم دوم بازی می‌کرد، اما توانایی بازی در چندین پست هجومی را داشت. از سال 2015، دل پیرو به عنوان مفسر فوتبال برای شبکه اسکای اسپورت ایتالیا فعالیت می‌کند. او یکی از برجسته‌ترین گلزنان تاریخ فوتبال ایتالیا است و با 346 گل در رده دوم گلزنان برتر قرار دارد.

دستاوردهای باشگاهی
دل پیرو دوران طلایی خود را در باشگاه یوونتوس گذراند و رکورد بیشترین گل (290 گل) و بیشترین حضور (705 بازی) را برای این باشگاه ثبت کرد. او طی 19 فصل، که 11 فصل آن را کاپیتان بود، موفق به کسب 6 قهرمانی سری آ، 1 جام حذفی، 4 سوپرکاپ ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا شد.

حضور در تیم ملی
در سطح بین‌المللی، دل پیرو نماینده ایتالیا در سه جام جهانی و چهار دوره مسابقات یورو بود. او در سال 2006 به همراه تیم ملی ایتالیا قهرمان جام جهانی شد. دل پیرو با 27 گل زده، یکی از بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی ایتالیا است.

سال‌های پایانی و خداحافظی
بعد از ترک یوونتوس در سال 2012، دل پیرو دو فصل در سیدنی اف‌سی استرالیا و سپس یک فصل در تیم دلی دیناموس هند بازی کرد و در نهایت در سال 2014 از فوتبال خداحافظی کرد.

آلساندرو دل پیرو، بازیکن سابق حرفه‌ای فوتبال ایتالیا، در 9 نوامبر 1974 به دنیا آمد. او بیشتر به عنوان یک مهاجم دوم بازی می‌کرد، اما توانایی بازی در چندین پست هجومی را داشت. از سال 2015، دل پیرو به عنوان مفسر فوتبال برای شبکه اسکای اسپورت ایتالیا فعالیت می‌کند. او یکی از برجسته‌ترین گلزنان تاریخ فوتبال ایتالیا است.