جو بایدن به سوءقصد نافرجام به دونالد ترامپ واکنش نشان داد و از سلامت ترامپ ابراز خوشحالی کرد. بایدن همچنین تأکید کرد که تحقیقات در حال انجام است و تمام اقدامات لازم برای تأمین امنیت ترامپ اتخاذ شده است.

جزئیات ترور ترامپ و واکنش سریع بایدن به سوءقصد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از سوءقصد ناموفق به جان دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، اعلام کرد که از سلامت ترامپ پس از این حادثه خوشحال است.

 بایدن با اشاره به ترور نافرجام ترامپ گفت که تحقیقات پیرامون این حادثه همچنان ادامه دارد. این تیراندازی در باشگاه گلف ترامپ در "وست‌پام بیچ" فلوریدا رخ داد و بایدن اعلام کرد که سرویس مخفی و دیگر نهادهای مرتبط با امنیت، با هوشیاری عمل کرده‌اند تا از جان ترامپ و اطرافیانش محافظت کنند.

او تاکید کرد: «از این که رئیس‌جمهور سابق هیچ آسیبی ندیده است، بسیار آرامش خاطر دارم. تحقیقات در حال انجام است و تمام نهادهای اجرایی مرتبط در حال بررسی بیشتر حادثه هستند.» بایدن همچنین به خشونت سیاسی اشاره کرده و مجدداً تصریح کرد که هیچ شکلی از خشونت در آمریکا قابل قبول نیست. او به تیم خود دستور داده است که تمام تجهیزات و منابع لازم برای سرویس مخفی جهت تأمین امنیت ترامپ فراهم شود.

دو منبع مطلع که خواستند ناشناس باقی بمانند، اعلام کردند که فردی به نام رایان واسلی روث به اتهام تلاش برای ترور ترامپ دستگیر شده است. پیش از این نیز کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴، به این حادثه واکنش نشان داده بود.