محمد کشتی‌آرای اعلام کرد که با افزایش قیمت جهانی طلا به ۲۵۸۴ دلار و افزایش نرخ ارز، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نیز صعود کرده است. با تعادل عرضه و تقاضا، حباب سکه تغییری نکرده و قیمت سکه‌ها به‌روز شده است؛ از جمله سکه طرح جدید به ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

علت اصلی گرانی طلا چیه

افزایش قیمت طلا و سکه؛ صعود بی‌وقفه قیمت‌ها در بازار

محمد کشتی‌آرای، فعال بازار طلا، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین بیان کرد که قیمت جهانی طلا و ارز در هفته جاری همچنان روند صعودی داشته و قیمت جهانی طلا به ۲۵۸۴ دلار رسیده است. وی افزود که این دو عامل باعث افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نسبت به هفته گذشته و اوایل هفته جاری شده است.

کشتی‌آرای اظهار کرد که عرضه و تقاضا در بازار به تعادل رسیده و به همین دلیل حباب سکه تغییری نکرده است، که نشان‌دهنده عدم ورود تقاضای اضافی به بازار است. او همچنین قیمت‌های فعلی سکه را به شرح زیر اعلام کرد: سکه طرح قدیم ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲۴ میلیون تومان، ربع سکه ۱۶ میلیون تومان، و سکه یک گرمی ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۳ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان معامله شده است.

به گفته این کارشناس، قیمت حباب سکه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و چشم‌انداز بازار طلا همچنان نامشخص باقی مانده است.