کریس اورت
کریس اورت
کریس اورت
کریس اورت

کریس اورت: ملکه زمین های تنیس با ۱۸ تاج گرند اسلم

ظهور یک ستاره:

کریس اورت، تنیسور افسانه ای آمریکایی، با ۱۸ عنوان گرند اسلم، رکورددار این رقابت ها در بخش زنان است. او که در فلوریدا متولد شد، از همان دوران کودکی به تنیس علاقه داشت و در ۱۸ سالگی اولین عنوان حرفه ای خود را به دست آورد.

ملکه تنیس با بازی تهاجمی:

اورت به سرعت به یکی از بهترین بازیکنان جهان تبدیل شد و در ۲۵ سالگی به رتبه یک جهان رسید. او تا سال ۱۹۸۷ این رتبه را حفظ کرد و در این دوران طلایی، ۱۸ عنوان گرند اسلم را فتح کرد. اورت با بازی تهاجمی و قدرتمند خود، یکی از جذاب ترین بازیکنان تاریخ تنیس زنان بود. بک هند دو دستی او حریفان را مغلوب می کرد و او یکی از اولین بازیکنانی بود که از حرکات نمایشی در زمین استفاده می کرد.

میراثی جاودانه در دنیای تنیس:

اورت در سال ۱۹۸۷ از دنیای تنیس خداحافظی کرد، اما میراث او همچنان در این ورزش زنده و پویا است. او الهام بخش نسل های متعددی از تنیسورها بوده و نام او به عنوان یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین بازیکنان تاریخ تنیس زنان در اذهان باقی خواهد ماند.

 

کریس اورت، تنیسوری آمریکایی، یکی از بزرگترین و معروف ترین بازیکنان تاریخ تنیس زنان است. او رکورددار بیشترین تعداد قهرمانی گرند اسلم در بخش زنان با 18 عنوان است. اورت همچنین 6 قهرمانی در مسابقات آزاد استرالیا، 7 قهرمانی در مسابقات آزاد فرانسه و ... دارد.