فریار شیرزاد
فریار شیرزاد
فریار شیرزاد

 فریار شیرزاد، متولد ۱۹۶۵ در لندن، یکی از چهره‌های شناخته‌شده در بازار رمزارزهاست. والدین او ایرانی‌اند، اما او بیشتر زندگی حرفه‌ای خود را در آمریکا سپری کرده است. شیرزاد دارای مدرک کارشناسی سرمایه‌گذاری از دانشگاه مریلند، کارشناسی ارشد سیاست‌گذاری عمومی از دانشکده جان‌اف‌کندی دانشگاه هاروارد، و مدرک حقوق از دانشکده حقوق دانشگاه ویرجینیاست.

از مارس ۲۰۰۳ تا آگوست ۲۰۰۶، شیرزاد در شورای امنیت ملی کاخ سفید کار کرد و به‌عنوان مشاور ویژه رئیس‌جمهور برای امور اقتصادی و سپس به‌عنوان معاون مشاور رئیس‌جمهور و معاون مشاور امنیت ملی در امور اقتصاد بین‌الملل فعالیت داشت. همچنین او به‌عنوان نماینده شخصی رئیس‌جمهور جرج بوش در شورای نمایندگان شخصی گروه G8 شرکت می‌کرد. پیش از این، شیرزاد دستیار وزیر امور واردات در وزارت بازرگانی ایالات ‌متحده بود و نقش مهمی در تدوین و راهبری بخش عمده‌ای از قوانین بازرگانی آمریکا داشت. او همچنین مسئول مذاکره برای توافق‌نامه‌های تجاری در بخش‌های مختلف صنعت در سراسر جهان بود.

شیرزاد کار خود را به‌عنوان کارمند در کمیته مالی سنای آمریکا در دوران ریاست ویلیام راث آغاز کرد. او در واشنگتن دی‌سی برای شرکت‌های حقوقی بزرگی مانند اسکادن، آرپس، اسلیت، مهرن و فلام به‌عنوان وکیل امور تنظیم‌گری و تجارت بین‌الملل کار می‌کرد. او عضو مادام‌العمر شورای روابط خارجی آمریکاست و در سال ۲۰۱۰ مدال افتخار جزیره الیس را به خاطر مشارکت‌هایش در تجارت خارجی و امور دولتی دریافت کرد.

پس از این دوران، شیرزاد به کوین‌بیس، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزارز، پیوست. ورود او به کوین‌بیس همزمان با افزایش نظارت و سخت‌گیری بر ارزهای دیجیتال بود. هدف کوین‌بیس از به‌کارگیری شیرزاد، استفاده از تجربیات او در کاخ سفید و وزارت بازرگانی برای تنظیم‌گری درست صنعت ارزهای دیجیتال و لابی‌گری در نهادهای رگولاتوری بود. نقش او در این شرکت، کمک به ایجاد چارچوبی پایدار برای فعالیت‌های رمزارزهاست.

فریار شیرزاد، متولد ۱۹۶۵ در لندن، یکی از چهره‌های شناخته‌شده در بازار رمزارزهاست. والدین او ایرانی‌اند، اما او بیشتر زندگی حرفه‌ای خود را در آمریکا سپری کرده است. شیرزاد دارای مدرک کارشناسی سرمایه‌گذاری از دانشگاه مریلند، کارشناسی ارشد سیاست‌گذاری عمومی از دانشکده جان‌اف‌کندی دانشگاه هاروارد می باشد.