مهانداس کارامچاند گاندی
مهانداس کارامچاند گاندی
مهانداس کارامچاند گاندی

زندگی و فعالیت‌های اولیه ماهاتما گاندی

ماهاتما گاندی، که به عنوان مهانداس کارامچاند گاندی متولد شد، از خانواده‌ای متوسط به دنیا آمد. او در سن 19 سالگی به انگلستان رفت و در رشته حقوق تحصیل کرد. به علاوه، در زمینه‌های مختلفی از جمله روزنامه‌نگاری و وکالت فعالیت داشت. او در بازگشت به هند، لباس‌های سنتی را انتخاب کرد و از پوشیدن لباس غربی خودداری کرد، عملی که نشان از هم‌ذات‌پنداری با فقیرترین قشر جامعه هند داشت.

نقش و تأثیر ماهاتما گاندی در مبارزه برای استقلال هند

گاندی پس از تولید به عنوان نمادی ملی شناخته شد و مردم هند به او لقب ماهاتما یا "روح بزرگ" دادند. او نقش بسزایی در مبارزه برای استقلال هند از استعمار بریتانیا داشت و به همین دلیل مردم هند او را "پدر ملت" می‌نامیدند. او همچنین به طور دوره‌ای یک روز را به "روزه سکوت" اختصاص می‌داد تا به آرامش درونی خود برسد و از طریق نوشتن با دیگران ارتباط برقرار کرد.

پایان زندگی و تأثیر گاندی

گاندی تحت تأثیر نهضت امام حسین بود و به عقیده‌اش، هندوستان باید از سرمشق امام حسین پیروی کند تا به پیروزی برسد. متأسفانه، او در سال 1948 توسط یکی از افراطی‌های هندو به نام ناتورام قادسی به قتل رسید. این قتل به دلیل اعتقادات سیاسی و انتقادات او نسبت به روابط با پاکستان اتفاق افتاد. او به همراه همسرش و چهار فرزندش به یاد ماند و زادروزش در هند به نام "گاندی جایانتی" جشن گرفته می‌شود و تعطیل ملی است.

مهانداس کارامچاند گاندی، که با لقب ماهاتما شناخته می‌شود، در ۲ اکتبر ۱۸۶۹ در پور بندر هند به دنیا آمد. او از خانواده‌ای متوسط بود و در ۱۹ سالگی به انگلستان رفت تا در رشته حقوق تحصیل کند. گاندی در روزنامه‌نگاری و وکالت نیز فعالیت داشت. وی در بازگشت به هند، لباس‌های سنتی هندی را برگزید و از پوشیدن لباس غربی خودداری کرد.