محمد علیزاده
محمد علیزاده
محمد علیزاده
محمد علیزاده

محمد علیزاده، خواننده‌ای که از کودکی به موسیقی علاقه داشت

محمد علیزاده، خواننده پاپ ایرانی، متولد 23 دی 1360 در کرج است. او در یک خانواده فرهنگی و علمی رشد کرد و پدرش معلم بود. علیزاده از کودکی به موسیقی علاقه داشت و از چهار سالگی شروع به خواندن کرد.

علیزاده علاقه خاصی به قرآن نیز داشت و سه سال پیاپی مقام اول قرائت قرآن را کسب کرد. او از پانزده سالگی شروع به یادگیری موسیقی اصیل ایران کرد. او قبلاً دستگاه‌های قرآن را یاد گرفته بود و آقای دکتر جوانمرد، مربی قرآن او، تمام دستگاه‌های قرآن را به او یاد داد. پس از مدتی، علیزاده متوجه شد که موسیقی سنتی را بسیار دوست دارد و به همین دلیل «ردیف» را نیز آموخت.

علیزاده پس از پایان تحصیلات دبیرستان، وارد دانشگاه شد و در رشته مهندسی کشاورزی تحصیل کرد. اما علاقه‌اش به موسیقی باعث شد که در سال 1387، تحصیل را رها کند و به طور تمام‌وقت به موسیقی بپردازد.

علیزاده در سال 1387، اولین آلبوم رسمی خود را با نام «همخونه» منتشر کرد. این آلبوم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و علیزاده را به شهرت رساند. او پس از آن، آلبوم‌های دیگری نیز منتشر کرد که از جمله آنها می‌توان به «سورپرایز»، «دلت با منه»، «کجا میری» و «گل» اشاره کرد.

علیزاده با صدای خاص و گیرا و همچنین ترانه‌های عاشقانه خود، توانسته است جایگاه خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین خوانندگان ایرانی تثبیت کند. او علاوه بر موسیقی، در زمینه‌های دیگری مانند بازیگری و مجری‌گری نیز فعالیت داشته است.