پرواز همای
پرواز همای
پرواز همای

پرواز همای، خواننده‌ای از دیار گیلان

پرواز همای (زاده ۱۳۵۸) با نام پیشین سعید جعفرزاده احمدسرگورابی، خواننده، نوازنده، آهنگساز و ترانه‌سرای ایرانی است. او از کودکی به موسیقی علاقه داشت و از هشت سالگی به نقاشی و از ده سالگی به سرودن شعر پرداخت. در ۱۲ سالگی همراه برادرش به نوروزخوانی می‌رفت و این آغاز فعالیت هنری او بود.

همای پس از اخذ دیپلم هنرستان کمال‌الملک رشت، در رشته شعر، آواز و آهنگ دانشگاه آزاد تهران پذیرفته شد. او در دوران دانشجویی برای تأمین هزینه‌های تحصیل خود به کارهای مختلفی از جمله فروش نقاشی، کارگری، دستفروشی و مسافرکشی با موتور می‌پرداخت.

همای در ۲۴ سالگی گروه مستان را تشکیل داد و با این گروه به اجرای کنسرت پرداخت. او در زمینه هنر آواز از محضر اساتیدی همچون فریدون پوررضا، سید کمال‌الدین عباسی، هنگامه اخوان و کریم صالح عظیمی بهره‌مند شده است.

همای تاکنون چندین آلبوم موسیقی منتشر کرده است که از جمله آنها می‌توان به آلبوم‌های «پرواز»، «سپیده‌دم»، «پرنده»، «گیلان»، «بهشت»، «چشمه‌ی عشق»، «آوازی برای وطن» و «آوای امید» اشاره کرد. او همچنین در کنسرت‌های مختلفی در ایران و خارج از کشور به اجرای برنامه پرداخته است.

همای در زمینه شعر و ادبیات فارسی نیز از اساتیدی همچون علیقلی محمودی بختیاری، حبیب نبوی، منصوره ثابت‌زاده، محمود طیاری و دکتر اصغر دادبه بهره‌مند شده است. او همچنین در زمینه نقاشی و خوشنویسی نیز فعالیت می‌کند.

همای در سال ۱۳۷۸ با دریا دادور ازدواج کرد و صاحب دو فرزند پسر به نام‌های شهریار و مهریار است.

برخی از ویژگی‌های هنری پرواز همای

صدایی قوی و پرطنین
توانایی اجرای موسیقی‌های مختلف از جمله موسیقی سنتی، موسیقی محلی و موسیقی تلفیقی
شعرهای عاشقانه و اجتماعی با مضامین انسانی
اجرای کنسرت‌های پرشور و باشکوه
همای یکی از محبوب‌ترین خوانندگان ایرانی است که با صدای زیبا و هنرنمایی‌های خود، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. او به عنوان یک هنرمند متعهد، همواره در آثار خود به مسائل اجتماعی و انسانی توجه داشته است.

 

پرواز همای
هنرمندان