فلورانس نایتینگل

فلورانس نایتینگل در ۱۲ مه ۱۸۲۰ در فلورانس ایتالیا به دنیا آمد. خانواده او از طبقه ثروتمند بریتانیا بودند و مادرش، فرانسیس نایتینگل، از خانواده‌ای بازرگان بود. نایتینگل از کودکی علاقه‌ای به موقعیت‌های اجتماعی نداشت و ترجیح می‌داد به بیماران و فقرای روستاهای اطراف خدمت کند. او تحصیلات کلاسیک شامل ریاضیات، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی داشت و از همان ابتدا در امور خیریه فعال بود.

با گذشت زمان و مشاهده مراقبت پدر از سالمندان، نایتینگل به پرستاری علاقه‌مند شد و آن را دعوت الهی خود دانست. والدینش با این تصمیم مخالفت کردند، زیرا در دوران ویکتوریا زنان بریتانیایی تقریباً هیچ حقی نداشتند و پرستاری شغل تحقیرآمیزی محسوب می‌شد. با این حال، نایتینگل با اشتیاق وارد این حرفه شد.

در سال ۱۸۴۹، او پیشنهاد ازدواج لرد ریچارد مونکتون میلنز را رد کرد و اعلام کرد که عشق واقعی او پرستاری است. او در سال ۱۸۵۰ به کالج رهبران مذهبی در کایزرسورث رفت و دانشجوی پرستاری شد.

در طول جنگ کریمه، نایتینگل یادداشتی درباره بهداشت و کارایی بیمارستان‌های نظامی نوشت که منجر به بازسازی کامل اداره جنگ و تأسیس کمیسیون سلطنتی بهداشت ارتش شد. او همچنین بر اپیدمیولوژی پزشکی تأثیر گذاشت.

نایتینگل در اواخر سال ۱۸۵۴ به کریمه رفت و گروهی از پرستاران را سازماندهی کرد. او در آنجا به تب مالت مبتلا شد و از سن ۳۸ سالگی خانه‌نشین شد، اما همچنان به کار خود ادامه داد. او در سال ۱۹۰۷ نشان شایستگی و در سال ۱۹۰۸ نشان آزادی شهر لندن را دریافت کرد. نایتینگل در سال ۱۹۱۰ درگذشت و در همپشایر به خاک سپرده شد. موزه نایتینگل فلورانس به یاد او و دستاوردهایش ایجاد شده است و او به عنوان پیشگام پرستاری مدرن شناخته می‌شود.

فلورانس نایتینگل در ۱۲ مه ۱۸۲۰ در فلورانس ایتالیا به دنیا آمد. خانواده او از طبقه ثروتمند بریتانیا بودند و مادرش، فرانسیس نایتینگل، از خانواده‌ای بازرگان بود. نایتینگل از کودکی علاقه‌ای به موقعیت‌های اجتماعی نداشت و ترجیح می‌داد به بیماران و فقرای روستاهای اطراف خدمت کند.