روناک یونسی
روناک یونسی
روناک یونسی
روناک یونسی
روناک یونسی
روناک یونسی
روناک یونسی
روناک یونسی
روناک یونسی
روناک یونسی

روناک یونسی: از شیطنت‌های کودکانه تا مهاجرت به دور دست‌ها

روناک یونسی در نهم دی ماه سال 1359 در تهران چشم به جهان گشود. دوران دبیرستان را در رشته گرافیک گذراند و سپس راهی دانشکده هنر و معماری شد تا در رشته طراحی صنعتی به تحصیل بپردازد.

یونسی از همان دوران کودکی، روحی سرشار از شور و نشاط داشت. شیطنت‌ها و بازیگوشی‌های او زبانزد خاص و عام بود. با وجود این، از همان سنین پایین، مسئولیت‌پذیری را نیز به خوبی آموخته بود و مراقبت از خواهرانش را بر عهده داشت.

ورود به دنیای سینما

در دوران دانشجویی بود که مسیر زندگی روناک یونسی به طور کلی تغییر کرد. به پیشنهاد یکی از دوستانش، برای تست فیلم "گرگ و میش" به کارگردانی قاسم جعفری رفت و برخلاف تصورش، به عنوان بازیگر اصلی انتخاب شد.

این اتفاق، نقطه عطفی در زندگی یونسی بود و او را به طور جدی به دنیای بازیگری رهنمون ساخت.

فعالیت‌های هنری

روناک یونسی پس از اولین تجربه سینمایی خود، در سال 1386 با بازی در سریال "زمین آسمانی" به کارگردانی مجید قشمخانی، پا به عرصه تلویزیون گذاشت.

نقش‌آفرینی او در سریال "رستگاران" به کارگردانی سیروس مقدم در سال 1388، نقطه عطف دیگری در کارنامه هنری یونسی بود. او در این سریال، نقش "خجسته" را بر عهده داشت و به واسطه آن، به شهرت و محبوبیت زیادی دست یافت.

یونسی در سال‌های بعد، در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی به ایفای نقش پرداخت که از جمله آن‌ها می‌توان به "روز روشن"، "عقاب صحرا"، "کوچه ملی"، "به هدف شلیک کن"، "منفی هجده"، "ارتفاع 6/45"، "بومرنگ و اسید"، " روغن مار"، "کلاس هنرپیشگی"، "مرهم"، "تیغ زن"، "هشت پا"، "مصائب شیرین"، "بی پناه" و "خانه عنکبوت" اشاره کرد.

ازدواج و زندگی شخصی

روناک یونسی دو بار ازدواج کرده است. اولین ازدواج او با علیرضا قربانی، بازیگر بود که به طلاق منجر شد.

او در سال 1391 با محسن میری، مدل و بازیگر، ازدواج کرد. ثمره این ازدواج، دو پسر به نام‌های مهرسام و مهراز است.
روناک یونسی از همسرش دومش محسن میری نیز طلاق گرفته است.

مهاجرت

روناک یونسی چند سال پیش به همراه همسر و فرزندانش از ایران مهاجرت کرد و در حال حاضر در خارج از کشور زندگی می‌کند.

علاقه‌مندی‌ها

یونسی به کار در خانه، آشپزی، فیلم دیدن، مطالعه، شعر خواندن و ورزش علاقه دارد. او از نوجوانی به ورزش علاقه داشته و شنا و بسکتبال را به طور حرفه‌ای دنبال می‌کرده است.

روناک یونسی بدون شک یکی از بازیگران توانمند و محبوب سینمای ایران است. او با بازی‌های درخشان خود، نقش‌آفرینی‌های ماندگاری را در اذهان مخاطبان به یادگار گذاشته است.

روناک یونسی
هنرمندان

روناک یونسی در نهم دی ماه سال 1359 در تهران چشم به جهان گشود. دوران دبیرستان را در رشته گرافیک گذراند و سپس راهی دانشکده هنر و معماری شد تا در رشته طراحی صنعتی به تحصیل بپردازد. یونسی از همان دوران کودکی، روحی سرشار از شور و نشاط داشت.