گیتی قاسمی
گیتی قاسمی
گیتی قاسمی

گیتی قاسمی: بانویِ هنر از ملایر تا قله‌هایِ شهرت


گیتی قاسمی، در شانزدهم آذرماه سال 1355 در شهر تاریخی ملایر و در خانواده‌ای گرم و صمیمی چشم به جهان گشود. دختری که از همان دورانِ کودکی، شور و اشتیاق به هنر در وجودش ریشه دواند و در مسیرِ آرزوهایش، گام‌های بلندی برداشت.

پدری فداکار و برادری حامی:

گیتی، در خانواده‌ای متشکل از پدر، مادر و یک برادر به نام همایون قاسمی پرورش یافت. پدر او، از جمله ی اسرای سلحشور جنگ ایران و عراق بود که با دلاوری و از خودگذشتگی، از خاک میهن دفاع کرد.

همایون قاسمی نیز در عرصه ی هنر فعالیت دارد و به عنوان نویسنده و کارگردان شناخته می‌شود.

حمایت‌های بی‌دریغ پدر و مادر و همچنین تشویق‌های برادر، نقش مهمی در مسیر پیشرفت و موفقیت گیتی در عرصه ی هنر ایفا کرد.

عشقِ تئاتر و آغازِ تحصیلات:

گیتی از سنین نوجوانی، شیفته ی دنیای تئاتر و بازیگری بود. این عشق و علاقه، او را به سمتِ تحصیلات آکادمیک در این رشته سوق داد.

گیتی در سال 1375، در دانشگاه هنرهای زیبا و تئاتر تهران پذیرفته شد و با پشتکار و ذوق هنری خود، در رشته ی کارگردانی به تحصیل مشغول شد.

او در سال 1381، با مدرک کارشناسی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و گامی بلند در مسیرِ آرزوهایش برداشت.

ازدواج و تشکیل خانواده:

گیتی قاسمی در زندگی شخصی خود، طعم خوشبختیِ زندگی مشترک را نیز چشیده است. او سال‌ها پیش با سروش حاتمی آذر، آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی زنبورک، ازدواج کرده است.

ثمره ی این ازدواج، پسری به نام مهیار است که او نیز مانند پدرش، در عرصه ی موسیقی فعالیت می‌کند و استعدادِ درخشانی در این زمینه دارد.

مهیار حاتمی آذر، در کنارِ فعالیت‌های موسیقیایی، در برخی از آثار مادرش نیز به عنوان بازیگر حضور داشته است.

تصادفی هولناک و تجربه ای نزدیک به مرگ:

گیتی قاسمی در سال‌های جوانی، تجربه ی هولناکی را از سر گذراند. او در مسیر دبیرستان، بر اثر تصادف با یک نیسان آبی، به شدت مجروح شد و به گفته ی خود، مرگ را از نزدیک لمس کرد.

این حادثه، صدمات جانی زیادی به گیتی وارد کرد، اما خوشبختانه او با تلاش پزشکان و مراقبت‌های ویژه، از این مخمسه ی جان‌فرسا جان سالم به در برد.

گیتی قاسمی در برنامه ی فرمول یک، با صحبت در مورد این اتفاق، به بازگو کردن خاطرات آن روز و تجربه ی نزدیک به مرگ خود پرداخت.

شباهت نامی با ثریا قاسمی، شایعه‌ای بدون تأیید:

در برخی منابع، از نسبت فامیلی بین گیتی قاسمی و ثریا قاسمی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، سخن گفته شده است.

اما تاکنون هیچ منبع موثق و معتبری، این موضوع را تأیید نکرده است. به نظر می‌رسد که این شباهت، تنها در نام خانوادگی این دو هنرمند باشد و دلیلی برای اثبات نسبت فامیلی آنها وجود ندارد.

گیتی قاسمی، بی‌شک، یکی از بانوانِ توانمند و خوش‌نام در عرصه ی هنر ایران است. بازیگری که با پشتکار، خلاقیت و عشق به هنر، در مسیرِ تعالی و پیشرفت گام برمی‌دارد و آثار ارزشمندی را از خود به یادگار می‌گذارد.

گیتی قاسمی
هنرمندان

گیتی قاسمی، در شانزدهم آذرماه سال 1355 در شهر تاریخی ملایر و در خانواده‌ای گرم و صمیمی چشم به جهان گشود. دختری که از همان دورانِ کودکی، شور و اشتیاق به هنر در وجودش ریشه دواند و در مسیرِ آرزوهایش، گام‌های بلندی برداشت.