ژیلا شاهی
ژیلا شاهی
ژیلا شاهی

ژیلا شاهی اهل کجاست

ژیلا شاهی، بازیگری توانمند و خوش‌سابقه، در 22 اسفند 1364 در اردبیل چشم به جهان گشود. او فارغ‌التحصیل رشته تاریخ از دانشگاه است، اما شور و اشتیاق به بازیگری او را به سمت و سوی هنر کشاند.

شروع فعالیت هنری:

شرارة عشق به بازیگری در 14 سالگی در ژیلا شاهی روشن شد و او با تماشای فیلم‌ها، آرزوی بازیگر شدن را در دل پروراند. این بانوی هنرمند در سال 1380-1379 در مرکز کانون پرورشی فکری ثبت نام کرد و دوره‌های بازیگری را آموزش دید. سپس به مدت 10 سال در گروه‌های تئاتری اردبیل حضور داشت و با گروه بازیگران تئاتر، نمایش‌های خود را در شهرهای مختلف اجرا می‌کرد.

مهاجرت به تهران و نقطه عطفی در کارنامه:

ژیلا شاهی در سال 1388 تصمیم به مهاجرت از اردبیل به تهران گرفت و دوباره در کلاس‌های بازیگری شرکت کرد و آموزش‌های لازم را از استاد سمندریان فرا گرفت.

او در اوایل دهه نود نمایشی را در شهر زادگاه خود کارگردانی کرده و به روی صحنه برد. پس از حضور در چند فیلم کوتاه، با فیلم سینمایی روئیدن در باد به کارگردانی رهبر قنبری در سال 1390، نخستین تجربه بلند سینمایی خود را کسب کرد.

نقش‌آفرینی در فیلم قصر شیرین:

در سال 1396 که ژیلا شاهی مشغول بازی در نمایش بهار امسال به تهیه‌کنندگی محسن قرایی بود، رضا میرکریمی به دیدن نمایش آمده و او را برای بازی در فیلم بعدی خود به نام قصر شیرین انتخاب کرد.

فیلم سینمایی قصر شیرین، نقطه عطفی در کارنامه هنری ژیلا شاهی است. او در این فیلم نقش مقابل حامد بهداد را ایفا می‌کند و بازی درخشان او مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار گرفت.

نسبت ژیلا شاهی با هادی حجازی فر

موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی فر یکی دیگر از فیلم‌های شاخص در کارنامه هنری ژیلا شاهی است. او در این فیلم نقشی متفاوت را تجربه کرد و به خوبی از عهده آن برآمد.

سریال پوست شیر به کارگردانی جمشید محمودی اولین تجربه حضور ژیلا شاهی در نمایش خانگی است. بازی او در نقش مژگان در این سریال بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ژیلا شاهی بدون شک یکی از استعدادهای درخشان عرصه بازیگری ایران است. تعهد، پشتکار و ذوق هنری او در کنار گزینش‌های درست در مسیر فعالیتش، او را به یکی از بازیگران محبوب و مورد احترام تبدیل کرده است.

بی‌تردید، نام ژیلا شاهی در تاریخ هنر ایران به عنوان بانویی هنرمند و صاحب سبک ثبت خواهد شد.
با مجله سیرتا پیاز، از گذشته تا حال چهره‌ها را مرور کنید!

ژیلا شاهی
هنرمندان

ژیلا شاهی، بازیگری توانمند و خوش‌سابقه، در 22 اسفند 1364 در اردبیل چشم به جهان گشود. او فارغ‌التحصیل رشته تاریخ از دانشگاه است، اما شور و اشتیاق به بازیگری او را به سمت و سوی هنر کشاند.