گروانتا برایانت دیویس
گروانتا برایانت دیویس
گروانتا برایانت دیویس

گروانتا دیویس: درخشش در عرصه بوکس

گروانتا برایانت دیویس، با نام مستعار "تانک"، در 7 نوامبر 1994 متولد شد و به عنوان یک بوکسور حرفه‌ای آمریکایی شناخته می‌شود. دیویس در محله سندتاون-وینچستر در غرب بالتیمور، که یکی از مناطق پرخطر شهر است، بزرگ شد. او تحصیلات خود را در دبیرستان دیجیتال هاربر آغاز کرد اما برای تمرکز بر روی بوکس، تحصیل را رها کرد و بعداً مدرک دبیرستان خود را از طریق برنامه GED گرفت.

دوران آماتور

دیویس از سن پنج سالگی به تمرین در مرکز بوکس آپتون پرداخت و تحت سرپرستی کالوین فورد، مربی شناخته‌شده، آموزش دید. او در سال 2012 قهرمان ملی گلدن گلاوز شد و چندین عنوان قهرمانی ملی دیگر را نیز به دست آورد. دیویس دوران آماتور خود را با رکورد برجسته 221–5 به پایان رساند.

دوران حرفه‌ای

دیویس اولین مبارزه حرفه‌ای خود را در 22 فوریه 2013 و در سن 18 سالگی انجام داد و به سرعت در دنیای بوکس شناخته شد. او در سال‌های 2017 و 2021 موفق به کسب قهرمانی در دسته‌های مختلف از جمله فوق سبک و سبک شد و در سال 2023 به عنوان قهرمان WBA در دسته سبک شناخته شد.

قهرمانی در دسته سبک

در 28 دسامبر 2019، دیویس با پیروزی در دوازدهمین دور بر یوریورکیس گامبوا، قهرمان سبک WBA شد. همچنین، در 31 اکتبر 2020، در مبارزه‌ای که به عنوان "Knockout of the Year" در مجله رینگ انتخاب شد، قهرمان WBA (Super) فوق سبک را در دور ششم شکست داد.

زندگی شخصی

در 21 اوت 2021، دیویس در یک حادثه هوایی با هواپیمای Gulfstream 4 مواجه شد که باعث خروج هواپیما از باند شد. خوشبختانه، او و دیگران در پرواز هیچ آسیبی ندیدند.

گروانتا برایانت دیویس، با نام مستعار "تانک"، در 7 نوامبر 1994 متولد شد و به عنوان یک بوکسور حرفه‌ای آمریکایی شناخته می‌شود. دیویس در محله سندتاون-وینچستر در غرب بالتیمور، که یکی از مناطق پرخطر شهر است، بزرگ شد. او تحصیلات خود را در دبیرستان دیجیتال هاربر آغاز کرد.