آرش افشین
آرش افشین
آرش افشین

آرش افشین: بازیکن سابق فوتبال ایران

زندگی‌نامه و آغاز فوتبال

آرش افشین در تاریخ ۱ بهمن ۱۳۶۷ در رامهرمز به دنیا آمد و دوران نوجوانی خود را در باشگاه بنیاد رامهرمز گذراند. او سپس به تیم فرهنگ شهرداری رامهرمز پیوست و در سوپرلیگ استان بازی کرد. افشین یک فصل را در تیم جوانان استقلال تهران گذراند و بعد از آن به تیم امید این باشگاه منتقل شد. با توجه به نظر مجید جلالی، او به باشگاه فولاد خوزستان پیوست و نخستین تجربه خود در لیگ برتر را کسب کرد.

دوران باشگاهی

پس از ۴ فصل حضور در فولاد، افشین در تابستان ۱۳۹۲ به سپاهان اصفهان ملحق شد. پیش از این انتقال، شایعاتی درباره پیوستن او به باشگاه لیل فرانسه و استقلال به گوش می‌رسید. اما پس از یک نیم فصل ناموفق در سپاهان، دوباره به فولاد خوزستان بازگشت.

بعد از حواشی مربوط به کارت معافیت بازیکنان فوتبال، آرش به عنوان بازیکن-سرباز با قراردادی دوساله به ملوان بندر انزلی پیوست و پس از دوره آموزشی، در فصل ۹۴/۹۵ به این تیم ملحق شد. همچنین، در تاریخ ۳۱ خرداد ۹۵، با قراردادی دو ساله به استقلال تهران پیوست.

افشین پس از یک فصل نه چندان موفق در استقلال و استقلال خوزستان، در تاریخ ۳۱ تیر ۹۶ با قراردادی یک ساله به فولاد خوزستان بازگشت. او در لیگ هفدهم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و در نهایت در لیست مازاد این تیم قرار گرفت. آرش افشین در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ به طور رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

آرش افشین، فوتبال، استقلال تهران، فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان، بازیکن-سرباز، رامهرمز، لیگ برتر، خداحافظی، سوپرلیگ استان


 

آرش افشین در تاریخ ۱ بهمن ۱۳۶۷ در رامهرمز به دنیا آمد و دوران نوجوانی خود را در باشگاه بنیاد رامهرمز گذراند. او سپس به تیم فرهنگ شهرداری رامهرمز پیوست و در سوپرلیگ استان بازی کرد. افشین یک فصل را در تیم جوانان استقلال تهران گذراند.