استیون جرارد
استیون جرارد
استیون جرارد

زندگی و دوران حرفه‌ای استیون جرارد

استیون جرارد، متولد 30 مه 1980، یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان فوتبال انگلیس و سرمربی فعلی تیم ال‌اتفاق عربستان سعودی است. او بیشتر دوران حرفه‌ای خود را به عنوان هافبک مرکزی در لیورپول و تیم ملی انگلستان گذراند و به عنوان کاپیتان هر دو تیم شناخته می‌شود. در طول دوران بازی‌اش، جرارد نه قهرمانی از جمله یک لیگ قهرمانان اروپا (2005) و دو جام حذفی انگلستان را به دست آورد. 

دوران جوانی و آغاز کارنامه

جرارد در مرسیساید به دنیا آمد و از سنین پایین فوتبال را با تیم محلی‌اش آغاز کرد. او در 1989 به آکادمی لیورپول پیوست. باوجود مشکلات اولیه، توانست در سال 1998 اولین بازی حرفه‌ای خود را برای لیورپول انجام دهد. در 2005، پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان، قرارداد خود را با باشگاه تمدید کرد و به یکی از نمادهای لیورپول تبدیل شد. 

جرارد به عنوان یک بازیکن، جوایز زیادی از جمله بازیکن سال PFA و عضویت در تالار مشاهیر لیگ برتر را کسب کرد. او پس از بازنشستگی از فوتبال، به دنیای مربیگری روی آورد و موفقیت‌هایی نیز در این زمینه به دست آورد.

استیون جرارد، متولد 30 مه 1980، یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان فوتبال انگلیس و سرمربی فعلی تیم ال‌اتفاق عربستان سعودی است. او بیشتر دوران حرفه‌ای خود را به عنوان هافبک مرکزی در لیورپول و تیم ملی انگلستان گذراند و به عنوان کاپیتان هر دو تیم شناخته می‌شود.