روبسون دی سوزا
روبسون دی سوزا
روبسون دی سوزا
روبسون دی سوزا
روبسون دی سوزا

روبینیو: از درخشش در فوتبال تا محکومیت قضایی

**روبسون دی سوزا** (متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۸۴)، مشهور به **روبینیو**، یک بازیکن سابق فوتبال حرفه‌ای اهل برزیل است که به عنوان مهاجم بازی می‌کرد. 

روبینیو در سال ۱۹۹۷، زمانی که تنها ۱۲ سال داشت، توسط پله، اسطوره برزیلی، به عنوان جانشین خود انتخاب شد. او در سال ۲۰۰۲ به تیم سانتوس کمک کرد تا قهرمان لیگ برزیل شود. سپس به تیم‌های رئال مادرید و آ.ث. میلان پیوست و در هر دو تیم افتخارات زیادی کسب کرد. در سطح ملی، او همراه تیم ملی برزیل، قهرمانی در کوپا آمریکا و جام کنفدراسیون‌ها را تجربه کرد و در دو جام جهانی بازی کرد.

محکومیت قضایی

در سال ۲۰۱۷، دادگاهی در ایتالیا روبینیو را به جرم تجاوز جنسی در سال ۲۰۱۳ محکوم کرد. این محکومیت در سال ۲۰۲۲ توسط بالاترین دادگاه ایتالیا تأیید شد. به دلیل قوانین برزیل، این کشور از استرداد روبینیو به ایتالیا خودداری کرد، اما او در سال ۲۰۲۴ برای گذراندن محکومیت ۹ ساله‌اش در برزیل زندانی شد.

دوران باشگاهی

روبینیو با سانتوس کار خود را آغاز کرد و در ادامه به تیم‌های بزرگی همچون رئال مادرید، منچستر سیتی، و میلان پیوست. او در دوران بازی‌اش به دلیل تکنیک بالای دریبل‌زنی و سرعت بی‌نظیرش شناخته می‌شد.

روبینیو یکی از استعدادهای بزرگ فوتبال بود که در سطح باشگاهی و ملی افتخارات زیادی به دست آورد، اما زندگی شخصی و قضایی‌اش با چالش‌های زیادی همراه شد.

روبینیو در سال ۱۹۹۷، زمانی که تنها ۱۲ سال داشت، توسط پله، اسطوره برزیلی، به عنوان جانشین خود انتخاب شد. او در سال ۲۰۰۲ به تیم سانتوس کمک کرد تا قهرمان لیگ برزیل شود. سپس به تیم‌های رئال مادرید و آ.ث. میلان پیوست و در هر دو تیم افتخارات زیادی کسب کرد.