پرنیان نوری
پرنیان نوری

پرنیان نوری؛ اولین طلای ایران در رقابت‌های جهانی تکواندو نوجوانان

کسب طلای جهانی در کره جنوبی پرنیان نوری، تکواندوکار نوجوان ایرانی، با درخشش در مسابقات قهرمانی جهان در کره جنوبی، اولین مدال طلای ایران را در این رقابت‌ها به دست آورد. او در وزن ۵۲- کیلوگرم با شکست «زو» از چین در فینال، توانست جایگاه اول را به خود اختصاص دهد. این مسابقات با حضور ۹۳۶ تکواندوکار از ۹۶ کشور جهان در شهر چانچئون کره جنوبی برگزار شد.

مسیر درخشان تا قهرمانی نوری در اولین دیدار خود با پیروزی ۲ بر صفر مقابل «علودی هاجر» از لبنان راهی مرحله بعد شد. او سپس با شکست «اینس بنتی» از فرانسه، به مراحل بالاتر صعود کرد. در ادامه نیز با شکست «مورامات» از تایلند و «ممدووا» از آذربایجان، به نیمه‌نهایی رسید و در این مرحله «رومرو فرناندز» از اسپانیا را مغلوب کرد و به فینال راه یافت.

افتخاری بزرگ برای تکواندوی ایران این قهرمانی، افتخار بزرگی برای تکواندوی ایران به همراه داشت و نوری را به عنوان یکی از چهره‌های شاخص این ورزش در سطح جهانی معرفی کرد. این دستاورد نه تنها اولین مدال طلای ایران در این دوره از مسابقات بود، بلکه نشان‌دهنده آینده روشن تکواندو ایران در سطح بین‌المللی است.
 

 

کسب طلای جهانی در کره جنوبی پرنیان نوری، تکواندوکار نوجوان ایرانی، با درخشش در مسابقات قهرمانی جهان در کره جنوبی، اولین مدال طلای ایران را در این رقابت‌ها به دست آورد. او در وزن ۵۲- کیلوگرم با شکست «زو» از چین در فینال، توانست جایگاه اول را به خود اختصاص دهد.