هفتمین قسمت از "ماموریت غیرممکن" با صحنه‌های اکشن نفس‌گیر و بدلکاری‌های تام کروز، طرفداران را سرگرم می‌کند. اما منتقدان از داستان ضعیف و شخصیت‌پردازی نامناسب فیلم گلایه دارند. ماموریت غیرممکن: روزشمار مرگ - قسمت اول، برای طرفداران اکشن سرگرم‌کننده است، اما در زمینه داستان و شخصیت‌پردازی، ضعیف عمل می‌کند.

نقدی بر جدید ترین فیلم تام کروز

ماموریت غیرممکن: روزشمار مرگ - قسمت اول: نقدی بر جدیدترین فیلم تام کروز

ماموریت غیرممکن: روزشمار مرگ - قسمت اول، هفتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های اکشن محبوب "ماموریت غیرممکن"، بالاخره در سال 2023 اکران شد و بار دیگر تام کروز را در نقش ایتن هانت، جاسوس کارکشته IMF، به روی پرده سینماها آورد.

همانطور که انتظار می‌رفت، این فیلم با صحنه‌های اکشن نفس‌گیر و بدلکاری‌های حیرت‌انگیز تام کروز همراه بود. اما نظر منتقدان و تماشاگران در مورد این فیلم یکسان نبوده است.

در این مقاله، به بررسی برخی از نقدهایی که به این فیلم شده است می‌پردازیم:

نقاط ضعف:

داستان ضعیف و کلیشه‌ای: برخی منتقدان معتقدند که داستان فیلم "ماموریت غیرممکن: روزشمار مرگ - قسمت اول" فاقد نوآوری و اصالت بوده و از کلیشه‌های رایج فیلم‌های اکشن استفاده می‌کند.
فقدان شخصیت‌پردازی: برخی دیگر از منتقدان معتقدند که شخصیت‌های فیلم به اندازه کافی عمیق و جذاب نیستند و تماشاگران نمی‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.
بازی اغراق‌آمیز تام کروز: برخی منتقدان معتقدند که تام کروز در این فیلم بازی اغراق‌آمیز و غیرواقعی ارائه داده است.
استفاده بیش از حد از CGI: برخی دیگر از منتقدان معتقدند که فیلم از CGI بیش از حد استفاده کرده و این موضوع باعث شده که صحنه‌های اکشن فیلم غیرواقعی به نظر برسند.
لحن نامتعادل: برخی منتقدان معتقدند که فیلم لحن متعادلی ندارد و بین طنز و جدیت سرگردان است.
نقاط قوت:

صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز: اکثر منتقدان و تماشاگران صحنه‌های اکشن فیلم "ماموریت غیرممکن: روزشمار مرگ - قسمت اول" را ستایش کرده‌اند. این صحنه‌ها پر از هیجان و خلاقیت هستند و تماشاگران را میخکوب صندلی‌هایشان می‌کنند.
سرگرم‌کنندگی: بسیاری از تماشاگران فیلم "ماموریت غیرممکن: روزشمار مرگ - قسمت اول" را سرگرم‌کننده و لذت‌بخش دانسته‌اند. این فیلم یک اکشن پرهیجان و سرشار از لحظات نفس‌گیر است که می‌تواند تماشاگران را برای دو ساعت سرگرم کند.
بازی تام کروز: بسیاری از تماشاگران از بازی تام کروز در این فیلم لذت برده‌اند. تام کروز در این فیلم نیز مانند همیشه جسورانه ظاهر شده و با انجام بدلکاری‌های نفس‌گیر، هیجان فیلم را دوچندان کرده است.
یادآوری فیلم‌های اکشن کلاسیک: برخی منتقدان معتقدند که فیلم "ماموریت غیرممکن: روزشمار مرگ - قسمت اول" یادآور فیلم‌های اکشن کلاسیک هالیوود است و می‌تواند حس نوستالژی را در تماشاگران زنده کند.
امتیاز فیلم:

فیلم "ماموریت غیرممکن: روزشمار مرگ - قسمت اول" در حال حاضر در وب سایت Rotten Tomatoes  امتیاز 62% را دریافت کرده است که نشان می‌دهد نظرات منتقدان درباره آن به‌طور کلی متوسط است.