در این قسمت از مجله سیرتا پیاز به هدیه خاص رامین رضاییان بازیکن استقلال به کریستین رونالدو می پردازیم لطفا با ما همراه باشید.

هدیه ی خاص رامین رضاییان به رونالدو

هدیه‌ای خاص رامین رضاییان به رونالدو

بی‌شک، یکی از خاطره‌انگیزترین رویدادهای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸، مصاف نفس‌گیر مقابل غول فوتبال اروپا، پرتغال بود. دیداری که با درخشش یاران ایران، به‌ویژه علیرضا بیرانوند و مهار پنالتی کریستیانو رونالدو، در تاریخ فوتبال ایران جاودانه شد.

اما جدای از این حماسه، تقابل رامین رضاییان، مدافع راست ایران، با کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی‌ها، نیز از نکات قابل توجه آن بازی بود. رضاییان که سابقه بازی در پرسپولیس را داشت، در آن دیدار با عملکرد جسورانه و جنگندگی خود، بارها و بارها رونالدو را آزرده خاطر کرد و به قدری او را عصبانی کرد که در یک صحنه، با ضربه‌ای به مرتضی پورعلی‌گنجی، دیگر ملی‌پوش ایران، کارت زرد دوم را از داور دریافت کرد.

جالب است بدانید، رونالدو پیش از این درگیری، به خاطر مصاف‌های تن به تن و یارگیری‌های فشرده رضاییان، کارت زرد اول را نیز دریافت کرده بود.

حالا با حضور دوباره رضاییان در استقلال و مطرح شدن نامش در سطح اول فوتبال ایران، خاطرات آن دیدار حماسی و نبرد پرفراز و نشیب او با رونالدو نیز زنده شده است. تصاویری از آن بازی به‌یادماندنی، گویای جدال بی‌امان این دو بازیکن و غیرت و تعصب رضاییان برای پیراهن تیم ملی است.

اما داستان تقابل رضاییان و رونالدو به همین جا ختم نمی‌شود. گفته می‌شود که رضاییان پس از بازی، پیراهن خود را به رونالدو هدیه داده و این پیراهن خاص، جایگاه ویژه‌ای در میان یادگاری‌های ستاره پرتغالی دارد.

بدون شک، خاطرات آن دیدار و نبرد شجاعانه رضاییان با رونالدو، برای همیشه در اذهان فوتبال‌دوستان ایرانی باقی خواهد ماند و به عنوان یکی از افتخارات تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ جام جهانی شناخته خواهد شد.