پرویز معین
پرویز معین
پرویز معین

پروفسور پرویز معین، که نام اصلی او پرویز ولندانی بود، یکی از چهره‌ های برجسته علمی ایرانی در سطح بین ‌المللی است. او در سال ۱۳۳۱ در ولندان، یکی از روستا های شهرستان شهرضا، به دنیا آمد و اکنون در ایالت کالیفرنیای آمریکا زندگی می‌ کند. وی مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۹۷۴ در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه مینه ‌سوتا دریافت کرد و سپس در سال ۱۹۷۵ موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در مکانیک سیالات از دانشگاه استنفورد شد. او تحصیلات خود را با دریافت کارشناسی ارشد ریاضیات و دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه استنفورد در سال ۱۹۷۸ ادامه داد. در سال ۱۹۸۱، پروفسور معین تابعیت آمریکا را پذیرفت.

پروفسور معین یکی از پیشگامان در حوزه شبیه‌ سازی عددی مستقیم و شبیه‌ سازی گردابه ‌های بزرگ در جریان‌های آشفته و امواج شوک است. او به خاطر دستاورد های برجسته علمی خود، افتخارات بسیاری را کسب کرده است، از جمله مدال دستاورد علمی استثنایی و مدال رهبری برجسته از ناسا، جایزه لارنس و جایزه دینامیک سیالات از AIAA، و جایزه Humboldt از جمهوری فدرال آلمان. همچنین، او دکترای افتخاری از دانشگاه پلی‌تکنیک مادرید دریافت کرده است و در سال ۲۰۰۹ توسط آکادمی علوم چین به عنوان استاد انیشتین شناخته شد. او در سال ۲۰۱۳ به عنوان عضو خارجی آکادمی سلطنتی اسپانیا انتخاب شد.

پروفسور معین عضو انجمن فیزیک آمریکا، AIAA، آکادمی آمریکایی هنر و علوم، آکادمی ملی مهندسی و آکادمی ملی علوم است. تحصیلات او شامل کارشناسی مهندسی مکانیک از دانشگاه مینه‌سوتا و کارشناسی ارشد و دکترای مهندسی مکانیک و ریاضیات از دانشگاه استنفورد است.

پرویز معین
علم و فناوری

پروفسور پرویز معین، که نام اصلی او پرویز ولندانی بود، یکی از چهره‌ های برجسته علمی ایرانی در سطح بین ‌المللی است. او در سال ۱۳۳۱ در ولندان، یکی از روستا های شهرستان شهرضا، به دنیا آمد و اکنون در ایالت کالیفرنیای آمریکا زندگی می‌ کند.