محمود یعقوبی

دکتر محمود یعقوبی: استاد برجسته مهندسی مکانیک

دکتر محمود یعقوبی، متولد سال ۱۳۲۴ در زاهدان، پس از گذراندن دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه در این شهر، به دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز راه یافت. ایشان در سال ۱۳۴۹ موفق به اخذ مدرک لیسانس و پس از آن به عضویت هیئت علمی دانشگاه شیراز درآمدند.

دکتر یعقوبی در سال ۱۳۵۱ مدرک فوق لیسانس خود را دریافت و در سال ۱۳۵۳ راهی آمریکا شد. ایشان در سال ۱۳۵۷ با اخذ مدرک دکتری مهندسی مکانیک از دانشگاه پردو به ایران بازگشتند. پس از سال‌ها فعالیت آموزشی، در سال ۱۳۷۰ به مرتبه استادی ارتقا یافتند.

تخصص و فعالیت‌های علمی:

دکتر یعقوبی به عنوان استاد برجسته مهندسی مکانیک، تمرکز ویژه‌ای بر "اصول انتقال حرارت و جرم به روش جابه‌جایی" دارند.

کتاب "اصول انتقال حرارت و جرم به روش جابه‌جایی":

یکی از آثار برجسته ایشان، کتاب "اصول انتقال حرارت و جرم به روش جابه‌جایی" است که به بررسی شیوه‌های انتقال حرارت و جرم در اجسام سخت می‌پردازد. این کتاب به عنوان منبعی ارزشمند در این حوزه شناخته شده و نقشی اساسی در پیشرفت این شاخه از علم مهندسی ایفا کرده است.

نقش دکتر یعقوبی در توسعه علم مهندسی:

دکتر محمود یعقوبی با تالیفات و تحقیقات ارزشمند خود، سهم بسزایی در ارتقای دانش مهندسی مکانیک و به خصوص "انتقال حرارت و جرم" در ایران داشته‌اند. ایشان الهام‌بخش نسل‌های متعددی از دانشجویان و پژوهشگران در این رشته بوده‌اند و نامشان در میان برجسته‌ترین چهره‌های علمی کشورمان ثبت شده است.

 

محمود یعقوبی
علم و فناوری

دکتر محمود یعقوبی در سال ۱۳۲۴ در زاهدان به دنیا آمد و پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه در همین شهر، وارد دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز شد. در سال ۱۳۴۹ موفق به دریافت مدرک لیسانس شد و پس از آن عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز شد.