همایون شجریان
همایون شجریان
همایون شجریان
همایون شجریان
همایون شجریان

همایون شجریان، خواننده‌ای از نسل جدید

همایون شجریان، خواننده، آهنگساز و نوازنده موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی تلفیقی است. او فرزند محمدرضا شجریان، موسیقی‌دان و خواننده موسیقی سنتی ایرانی است.

همایون شجریان در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ در تهران به دنیا آمد. او از کودکی به موسیقی علاقه‌مند بود و از پدرش، محمدرضا شجریان، آموزش دید. او همچنین در هنرستان موسیقی، کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد.

همایون شجریان از سال ۱۳۷۰ به همراه پدرش در کنسرت‌های او در ایران و جهان حضور داشت. او از سال ۱۳۷۸ به بعد در کنسرت‌ها با پدرش هم‌خوانی می‌کرد.

اولین آلبوم همایون شجریان به تنهایی، «نسیم وصل» نام دارد که در سال ۱۳۸۲ منتشر شد. این آلبوم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد.

همایون شجریان تاکنون آلبوم‌های متعددی منتشر کرده است که از جمله آنها می‌توان به «شوق دوست»، «ناشکیبا»، «نقش خیال»، «با ستاره‌ها»، «قیژک کولی»، «خورشید آرزو»، «آب، نان، آواز»، «شب جدایی»، «شوق‌نامه» و «ای جان جان بی من مرو» اشاره کرد.

همایون شجریان علاوه بر فعالیت‌های هنری خود، به آهنگسازی برای سایر خوانندگان نیز مشغول بوده است. او تصنیف «دل سِتان» با مطلع «ای کاروان آهسته ران» را برای علیرضا افتخاری در آلبوم «قصهٔ شمع» آهنگسازی کرده است.

همایون شجریان در سال ۱۳۹۷ موفق به دریافت گواهینامه درجه یک هنری در رشته «آواز» از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

 

همایون شجریان، خواننده، آهنگساز و نوازنده موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی تلفیقی است. او فرزند محمدرضا شجریان، موسیقی‌دان و خواننده موسیقی سنتی ایرانی است. همایون شجریان در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ در تهران به دنیا آمد. او از کودکی به موسیقی علاقه‌مند بود و از پدرش، محمدرضا شجریان، آموزش دید.