محمد برزگر جلالی

پروفسور محمد برزگر جلالی تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در سال 1342 در اردبیل به پایان رساند. در همان سال با کسب رتبه اول در کنکور اختصاصی دانشکده داروسازی تهران، تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز کرد و در سال 1347 با رتبه اول موفق به اخذ درجه دکتری داروسازی شد. پس از اتمام دوره نظام وظیفه، خدمت خود را در سال 1350 به عنوان مربی آموزشی در دانشکده داروسازی تبریز آغاز کرد. در سال 1353 بورسیه دانشگاه تبریز شد و به دانشگاه دمونت انگلیس اعزام شد و در سال 1358 دکتری تخصصی فارماسیوتیکس را با رتبه اول به پایان رساند.

پس از بازگشت به تبریز، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را آغاز کرد و در سال 1370 به مرتبه استادی ارتقاء یافت. در حال حاضر با سمت استاد ممتاز فارماسیوتیکس در دانشکده داروسازی تبریز مشغول به کار است. او پایه‌گذار آموزش و پژوهش دروس فیزیکال فارماسی، بیوفارماسی و فارماکوکینتیک در سال 1358 بود و مدرس این دروس و نیز درس فارماکودینامیک در مقاطع تحصیلی دکتری داروسازی و PHD در گروه‌های مختلف است.

برزگر جلالی عضو مؤسس و هیئت علمی مرکز تحقیقات کاربرد دارویی، دانشکده علوم نوین پزشکی و مقاطع PHD مذکور در دانشگاه علوم پزشکی تبریز می‌باشد. مقالات وی بیش از 2100 بار توسط سایر پژوهشگران مورد استناد قرار گرفته و شاخص H او 27 است. برخی از کارهای پژوهشی وی در 20 کتاب مرجع و درسی و دائره‌المعارف‌های خارجی مورد استناد قرار گرفته است. در زمینه نانوفناوری دارویی دو اختراع ثبت شده دارد.

در طول 44 سال خدمت، او به تعلیم و تربیت 4500 نفر دکتر داروساز پرداخته و به ده‌ها نفر متخصص در دانشکده‌های داروسازی و کارخانجات داروسازی کشور تدریس کرده است. او افتخار می‌کند که برخی از دانشجویان سابقش چهره‌های شاخص علمی در سطح ملی و بین‌المللی هستند.

محمد برزگر جلالی
علم و فناوری

پروفسور محمد برزگر جلالی تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در سال 1342 در اردبیل به پایان رساند. در همان سال با کسب رتبه اول در کنکور اختصاصی دانشکده داروسازی تهران، تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز کرد و در سال 1347 با رتبه اول موفق به اخذ درجه دکتری داروسازی شد.