ویشکا آسایش
ویشکا آسایش
ویشکا آسایش
ویشکا آسایش
ویشکا آسایش

ویشکا آسایش، بازیگری با اصالت هنری

ویشکا آسایش، بازیگر و طراح صحنه و لباس سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی، در ۱۶ آبان ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. او خواهرزاده مازیار پرتو، فیلمساز ایرانی، و نوه شین پرتو، نویسنده و شاعر است.

آسایش از دوران کودکی به هنر علاقه داشت و در خانواده‌ای هنرمند پرورش یافت. او در سال ۱۳۷۱، برای تحصیل در رشته طراحی صحنه به انگلستان رفت و پس از چهار سال، مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه وست‌مینستر دریافت کرد.

آسایش پس از بازگشت به ایران، فعالیت هنری خود را با بازی در سریال «امام علی» به کارگردانی داوود میرباقری آغاز کرد. او در این سریال، نقش قطام بنت شجنه را بازی کرد و بازی درخشان او، مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت.

آسایش در سال ۱۳۸۹، با بازی در فیلم «ورود آقایان ممنوع» به کارگردانی رامبد جوان، به شهرت رسید. او در این فیلم، نقش مریم را بازی کرد و برای بازی در این نقش، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

آسایش تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی ایفای نقش کرده است که از جمله آنها می‌توان به فیلم‌های «ساعت شنی»، «آرایش غلیظ»، «من همسرش هستم»، «سوء تفاهم»، «پالتو شتری»، «من، دبورا»، «آشغال‌های دوست‌داشتنی»، «هشتگ»، «مسخره‌باز» و «طلا» و سریال‌های «امام علی»، «مسافر ری»، «مختارنامه»، «صاحبدلان»، «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»، «آسمان همیشه ابری نیست»، «دلدادگان»، «هیولا»، «می‌خواهم زنده بمانم» و «دادستان» اشاره کرد.

آسایش علاوه بر بازیگری، در زمینه طراحی صحنه و لباس نیز فعالیت می‌کند. او در فیلم‌های «امام علی»، «مختارنامه»، «صاحبدلان»، «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»، «دلدادگان»، «هیولا» و «می‌خواهم زنده بمانم» به عنوان طراح صحنه و لباس فعالیت داشته است.

آسایش یکی از بازیگران موفق و مطرح سینما و تلویزیون ایران است. او با بازی‌های درخشان خود، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در میان مخاطبان و منتقدان کسب کند.

 

ویشکا آسایش
هنرمندان

ویشکا آسایش، بازیگر و طراح صحنه و لباس سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی، در ۱۶ آبان ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. او خواهرزاده مازیار پرتو، فیلمساز ایرانی، و نوه شین پرتو، نویسنده و شاعر است. آسایش از دوران کودکی به هنر علاقه داشت و در خانواده‌ای هنرمند پرورش یافت.