علی‌اصغر خدادوست
علی‌اصغر خدادوست
علی‌اصغر خدادوست
علی‌اصغر خدادوست

پروفسور علی‌اصغر خدادوست در سال ۱۳۱۴ در شیراز به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی و دبیرستان خود را در شیراز گذراند و سپس به عنوان آموزگار در دبستان داوری داراب فعالیت خود را آغاز کرد. پس از اتمام دوره پزشکی با درجه ممتاز، خدادوست به مدت یک سال دوره دستیاری چشم و گوش و حلق و بینی را در بیمارستان نمازی دانشگاه شیراز سپری کرد و سپس در سال ۱۳۴۱ برای دوره تخصصی به آمریکا اعزام شد.
خدادوست اولین و تنها دستیار خارجی در بخش چشم‌پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز بود که در سال ۱۳۴۱ پذیرفته شد. او به عنوان بهترین دستیار مرکز چشم‌پزشکی ویلمر شناخته شد. وی یکی از معروف‌ترین چشم‌پزشکان ایرانی در عرصه بین‌المللی بود و به‌طور گسترده در زمینه مشکلات قرنیه چشم پژوهش و جراحی انجام می‌داد. تحقیقات او در مورد مکانیسم دفع پیوند در پیوندهای قرنیه به افتخار او به نام "خط خدادوست" شناخته شد.
دکتر خدادوست بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی دکتر خدادوست در شیراز و بیمارستان چشم‌پزشکی سرعین در اردبیل را تأسیس کرد. این اقدامات او تحقق یک آرزوی 35 ساله بود که بسیاری از مردم ایران را به درمان و بینایی امیدوار کرد. پرفسور علی‌اصغر خدادوست در ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ به دلیل ایست قلبی در یکی از بیمارستان‌های آمریکا درگذشت.


 

علی‌اصغر خدادوست
علم و فناوری

علی‌اصغر خدادوست در سال ۱۳۱۴ در شیراز به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی و دبیرستان خود را در شیراز گذراند و سپس به عنوان آموزگار در دبستان داوری داراب فعالیت خود را آغاز کرد. پس از اتمام دوره پزشکی با درجه ممتاز، خدادوست به مدت یک سال دوره دستیاری چشم و گوش و حلق و بینی را در بیمارستان نمازی دانشگاه شیراز سپری کرد.