عباس شفیعی

زندگی علمی و فعالیت‌های برجسته:

عباس شفیعی در سوم مهر سال ۱۳۱۶ در خانواده‌ای مذهبی در جنوب تهران متولد شد. او که به عنوان "پدر داروسازی نوین ایران" شناخته می‌شود، در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران به تدریس و تحقیق مشغول شد و برای سال‌ها ریاست این دانشکده را بر عهده داشت. همچنین، به عنوان رئیس مرکز تحقیقات علوم دارویی فعالیت می‌کرد.

شفیعی از چهره‌‌های برجسته در علم پزشکی ایران بود و تألیفات ارزشمندی در این حوزه به یادگار گذاشت. از جمله کتاب‌های مهم او می‌توان به "کروماتوگرافی و طیف‌سنجی"، "آنتی‌بیوتیک‌ها" و "مقدمه‌ای بر مکانیسم واکنش‌های شیمی آلی" اشاره کرد.

درگذشت در حین اذان ظهر:

در یک روز، عباس شفیعی در حین نماز ظهر به دلیل خون‌ریزی مغزی ناشی از فشار خون بالا به بیمارستان بهمن منتقل شد. پس از عمل جراحی، او با عفونت پس از عمل مواجه شد و به کما رفت. سرانجام، در روز 26 خرداد 1395 و در سن 79 سالگی، در حین اذان ظهر در تهران دار فانی را وداع گفت.

میراث ماندگار:

عباس شفیعی با ترکیبی از دانش، تخصص و تعهد به علم در زمینهٔ پزشکی و شیمی، به عنوان یکی از برجسته‌ترین علمای ایران در حوزهٔ علم داروسازی به یاد ماند.

 

 

 

 

عباس شفیعی
علم و فناوری

عباس شفیعی، داروساز، شیمی‌ دان و استاد دانشگاه ایرانی، در ۳ مهر سال ۱۳۱۶ ه.ش در خانواده‌ ای مذهبی در جنوب تهران متولد شد. وی به عنوان پدر داروسازی نوین ایران شناخته می‌ شد. عباس شفیعی استاد دانشکدهٔ دارو سازی دانشگاه علوم پزشکی تهران بود و برای سال‌ها رئیس دانشکدهٔ دارو سازی بود.