حسن عشایری اهری

حسن عشایری اهری (متولد ۳ فروردین ۱۳۲۰ در تبریز) پزشک عصب‌شناس، روان‌پزشک و نورولوژیست ایرانی است که در دانشگاه علوم پزشکی ایران تدریس می‌کند. او دانش‌آموخته دانشگاه فرایبورگ بوده و هم‌اکنون ساکن نیویورک آمریکاست. حسن عشایری با دکتر شیوا دولت‌آبادی ازدواج کرده و برادرش، دکتر محمد عشایری، یکی از نخستین جراحان مغز ایران و مالک بیمارستان دکتر محمد عشایری است.

وی مدرک دکتری رشته مغز و اعصاب را از دانشگاه فرایبورگ آلمان در سال 1980 میلادی دریافت کرد و سپس تخصص روانپزشکی خود را نیز در آلمان به دست آورد. حسن عشایری یکی از مؤسسین چندین انجمن مهم از جمله «حمایت از حقوق کودکان»، «تلاشگران سلامت»، «دوستی ایران و آلمان»، «آسیب دیدگان اجتماعی»، «آزادگان و زندانیان»، «انجمن فرهنگی آریان پور» و «انجمن کاربرد موسیقی در بهداشت جسم و روان» است.

او همچنین سابقه تدریس در دانشگاه‌های تبریز، شیراز و قزوین را دارد.

علاوه بر تدریس و فعالیت‌های علمی، حسن عشایری به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز مشغول بوده و نقش مؤثری در ترویج حقوق کودکان، سلامت عمومی و پیوندهای فرهنگی بین ایران و آلمان ایفا کرده است.

حسن عشایری اهری
علم و فناوری

حسن عشایری اهری (متولد ۳ فروردین ۱۳۲۰ در تبریز) پزشک عصب‌شناس، روان‌پزشک و نورولوژیست ایرانی است که در دانشگاه علوم پزشکی ایران تدریس می‌کند. او دانش‌آموخته دانشگاه فرایبورگ بوده و هم‌اکنون ساکن نیویورک آمریکاست.