ارتش اسرائیل با حملات هوایی گسترده، مناطق جنوبی لبنان را هدف قرار داد که این عملیات به‌عنوان شدیدترین حمله از زمان آغاز جنگ غزه شناخته می‌شود. مقامات اسرائیلی در تلاش‌اند تا با فشار نظامی، حزب‌الله را به پذیرش راهکاری دیپلماتیک برای بازگشت شهرک‌نشینان به مرزهای لبنان وادار کنند.

  آخرین اخبار و جزئیات ازحملات هوایی اسرائیل به لبنان

 افزایش تنش‌ها در لبنان؛ حملات هوایی بی‌سابقه اسرائیل به جنوب این کشور


ارتش اسرائیل به طور گسترده‌ای مناطق جنوبی لبنان را بمباران کرد. به گزارش منابع امنیتی به رویترز، این حمله که شدیدترین حمله هوایی از زمان آغاز جنگ غزه به شمار می‌رود، به عنوان گسترده‌ترین عملیات هوایی علیه لبنان ثبت شده است. موج جدید حملات هوایی ارتش اسرائیل به مناطق مختلف لبنان آغاز شده است و منابع لبنانی از هدف قرار گرفتن چندین نقطه در این کشور خبر می‌دهند. وبگاه معاریو نیز اعلام کرد که در کمتر از ۲۰ دقیقه، ۷۰ هدف مورد حمله قرار گرفت.

به نقل از الجزیره، ارتش اسرائیل در موج دوم حملات خود، ۵۰ هدف متعلق به حزب‌الله لبنان را بمباران کرد. این حملات در حالی انجام می‌شود که ارتش اسرائیل طرح‌های نظامی جدیدی را برای مقابله با حزب‌الله به مقامات ارشد کابینه نتانیاهو ارائه داده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ارتش اسرائیل قصد دارد طی روزهای آینده، مانور نظامی در مرز با لبنان برگزار کند. مقامات اسرائیلی امیدوارند که این حملات، حزب‌الله را به پذیرش یک راهکار دیپلماتیک ترغیب کند تا شهرک‌نشینان اسرائیلی بتوانند به خانه‌های خود در نوار مرزی بازگردند.

تا این لحظه، مقامات لبنانی اطلاعاتی درباره تلفات و خسارات احتمالی این حملات منتشر نکرده‌اند.